יחד עם זאת, על פי סקרים מקיפים נוספים, נראה כי 14% מהנבדקים שמו לב למאמצים של השיווק הדיגיטלי של המשווקים, כך שרק 10% הושפעו מהם.  על פי סקר אחר, אשר פורסם בתאריך 7.3.17 גיליון מס' 1864, נראה, כי במדיה הדיגיטלית כאשר מוצרי הצריכה משקיעים היום יותר CADENT  מדו"ח חדש בכל סוגי המדיות, כך עולה על פי המחקר של Consulting Group.

 

המחקר של פרוקטר אנד גמבל—האם הדיגיטל עושה את העבודה?

 

מנתוני הדו"ח שבחן 600 משווקים שונים, וכן קמעונאים וצרכנים, עולה כי המשווקים והקמעונאים, אינם מאמינים כי פרסום באמצעות המדיה הדיגיטלית, הינו יעיל יותר. עובדה זו עשויה לסמן את עצירת הגידול בהשקעה בדיגיטל בשנים הבאות. על פי סקרים עולה, כי 60% מקרב הקמעונאים סבורים, כי שיווק דיגיטלי הוא יעיל, לעומת 65% מהקמעונאים שסבורים, כי ההשקעה במדיה המסורתית, משפיעה על הצרכנים. עוד נראה, כי בקרב הצרכנים, רק 14% שמו לב למאמצי השיווק הדיגיטלי של המשווקים של מוצרי הצריכה ורק 100 מהם, הושפעו משיווק דיגיטלי שגרם להחלטה בקנייה.

 

עוד על פי נתוני דו"ח זה, כי מבצעי המכר של המשווקים, נותרו עם ההוצאה הגדולה ביותר של התעשייה, בשיעור של 46.2% מסך ההשקעה בשיווק. כאן, נרשמה ירידה לעומת סך של 49% מכלל ההוצאות יל שיווק שהושקעו במבצעי מכירות בשנת 2012, השנה, מספר זה, עשוי עוד לרדת לסך של 43%.

 

ירידה זו בהשקעה במבצעי המכר, משקפת בעצם תפיסה חדשה בקרב משווקי מוצרי הצריכה הגדולים כמו פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור, כאשר הם מקטינים את ההשקעה במבצעי המכר בסניפים כחלק מהאסטרטגיה. סמנכ"ל הכספים של פרוקטר אנד גמבל, ציין לאחרונה, בראיון , כי עמדות תצוגה מעוצבות של מוצרים בחנויות יכולות לבצע עבודה טובה עבור המשווקים , כמו בהחזר על ההשקעה לעומת מבצעי מכר גדולים. על פי הדו"ח עולה כי משווקי מוצרי הצריכה בארה"ב,מוציאים, כי 100 מיליארד דולר בשנה על שיווק המתבצע מחוץ לחנויות ובתוכה, אשר לא כולל את מבצעי המכר. עם זאת, יש לדעת, כי ההוצאה של משווקי מוצרי הצריכה על השיווק הדיגיטלי עברה בפעם הראשונה את ההוצאה  על השיווק במדיה המסורתית- 15.9% מסך של התקציבים לעומת 15.5% מכל תקציבי השיווק. השנה, צפויה ההשקעה באמצעות הדיגיטל, לצמוח ל-19% מהתקציב, לעומת השקעה במדיה המסורתית שצפויה לרדת 13.2%.

 

הסקרים היעילים של בלובריז פאנל

 

אחת החברות הידועות, אשר עורכת סקרים בכל מיני שיטות, אם באמצעות סקרים אונליין, מה שמעניק ממצאים של סקרי קהל מפולחים בצורה מודרנית ומדויקת. סקרים אלה שמבצעת חברת בלובריז, נותנות מסקנות ברורות יותר למנהלי השיווק,כך שהם ידעו כיצד לתכנן את תקציבי השיווק שלהם בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

תגיות: