מחקר מראה כי תפיסת המחיר גורמת לצרכנים להירתע מרכישת מזונות בריאים


צרכנים רבים בארץ ובעולם, סבורים, כי מוצרי מזון בריאים, הכוללים גם מוצרי מזון ללא גלוטן, יכולים להיות יקרים מדי ממצרכי מזון רגילים. מחקר אקדמאי שנערך לאחרונה בכמה אוניברסיטאות בארה"ב, הראה כי מזונות בריאים, נתפסים יותר כיקרים בקרב הצרכנים, למרות שבמקרים רבים אין זה כך. בגלל הלך חשיבה זה, צרכנים רבים, מוותרים על אכילת מזון בריא.

על פי 5 מחקרים שונים, שנעשו נמצא, כי התפיסה של הצרכנים היא, כי מזון בריא הינו יקר, למרות שההנחה אינה נכונה, טענו חברי המחקר.  מחקר זה, נערך באוהיו, אוניברסיטת ג'ורג'יה JOURNAL OF CONSUMER  ואוניברסיטת ונדרבליט. לאחרונה, פורסם במגזין RESEARCH, פורסם מחקר נוסף, המוכיח כי הצרכנים מאמינים שמוצרים בריאים הם אלה, אשר מחירם גבוה יותר. עוד עולה במחקרים בנושא זה, כי ההטיה של תפיסת המחיר נעוצה בכך שכשהמצרך יקר יותר, וכן, אם מוצר בריא, נמכר במחיר נמוך יותר ממה שהם מכירים, הם יעלו חשד. למשל, חטיף בריאות, אשר מחירו שני דולר גרם לצרכנים לחפש אחר ביקורת צרכנים, לעומת חטיף בריאות דומה, אשר מחירו היה 4 דולרים.. חברי המחקר מזהים, כי לתפיסת מחיר מוטעית, ישנה השפעה על הקניות של הצרכנים, אשר הרבה פעמים מוותרים על רכישה של מזון בריא היות והוא נתפס מושגים שלהם, כיקר יותר.

פורסם במקור בפורום שיווק

 

בלובריז- עורכים סקרים ואתם תמיד בעניינים

חברת בלובריז, הינה חברה מנוסה שיש לה קשרים ענפים בכל העולם. החברה עורכת סקרים בישראל, עבור קהל לקוחות מקומי ובינלאומי, באמצעות שותפיה הגלובאליים.. בין לקוחותיה של בלובריז, ישנם לקוחות שהם תאגידים וחברות ענק, כמו: נילסן, קוקה קולה, אינטל, מוטורולה, ג'ונסון אנד ג'ונסון, טויוטה וחברות רבות מוכרות אחרות. בישראל לבלובריז, ישנם לקוחות מוכרים הנעזרים בשירותיה כגון: שירותי בריאות כללית, משטרת ישראל, המכללה האקדמית, ערוצי הטלוויזיה, חברת ביטוח חקלאי, משרדי פרסום ויחסי ציבור וכן, יועצים ארגוניים. לעוד פרטים אודות הסקרים של בלובריז כנסו

 

 

תגיות: