ישנו סקר חדש הקובע, כי 75% מהישראלים, אינם חוששים מהקדמה והטכנולוגיה, אשר רק הופכת להיות חדשנית יותר. ילד עם זאת, נראה מהסקר, כי אנשים שהם משכילים יותר, חוששים פחות ובטוחים יותר בעתידם. המציאות הדיגיטלית בת ימינו, כאשר הבנקים מצמצמים פקידים, לטובת הדיגיטל. גם נהגי מוניות מנהלים בתחומים השונים, עשויים להתחלף במערכות בינה מלאכותיות. גם UBER, חוששים ממומחי השוק שמנבאים, כי בעתיד הקרוב, רובוטים בעלי אינטליגנציה מלאכותית יוכלו כבר לבצע פעולות באופן שיהיה יעיל יותר מכל בן אנוש ובעקבות זה, מקצועות רבים, פשוט ייעלמו מן העולם.

סקר אומניבוס החדש, שנערך לקראת כנס החדשנות של חברת הסקרים "מדגם", מראה כי הרוב המכריע של האזרחים אינו חושש כלל מפגיעה בפרנסתו, או הפרנסה של קרוביהם, בעשר השנים הבאות, בגלל שילוב של רובוטים ומערכות בינה מלאכותיות שיופיעו בחיינו. יש לציין, כי על פי הסקר של חברת מדגם,  כי אנשים משכבת הגילאים בין 30-49 הכי פחות מודאגים מהטכנולוגיות החדשות והשפעתן על עבודתם. צעירים בגילאים שבין 18-29, אלה הם המודאגים ביותר, שהם מהווים כ- 31% מהנשאלים וביניהם נמצאים בני 50-70 שרק 23% מהם מביעים דאגה לפרנסתם.

אלה שהם בעלי השכלה תיכונית בלבד מודאגים פי שניים בהשוואה לאלה שהם בעלי השכלה תיכונית ואקדמאית. אחד מהנתונים המעניינים ביותר בסקר, הינו שככל שרמת ההשכלה קטנה יותר, כך גובר החשש מפני המצב שבו הטכנולוגיה תפגע בפרנסתם של אזרחי ישראל. כ-37% מבעלי ההשכלה התיכונית, הביעו דאגה מתעסוקתם, או תעסוקת קרוביהם בגלל הטכנולוגיה החדשה. רק 16% מבעלי ההשכלה האקדמאית ו-17% מההשכלה  העל תיכוני.

על פי תוצאות הסקר, אלה שמרוויחים משכורות מתחת לממוצע, מודאגים כפול, מאלה שמרוויחים משכורות שהן מעל הממוצע. כשליש מבעלי השכר{27%} אך כ-16% מבעלי השכר מתחת לממוצע, היו מודאגים מהתערבות הטכנולוגיה.

אם נחלק בין המינים, רמת הביטחון התעסוקתי, הינה דומה. 74% מהנשים ו-76% מהגברים, הצהירו, כי אינם מודאגים מאיבוד מקום עבודתם. סקר זה, בוצע ע"י מדגם ייעוץ ומחקר בע"מ ובאמצעות אומניבוס אינטרנטי בקרב 510 מרואיינים שמהווים מדגם מייצג של פנל האוכלוסייה הבוגרת שדוברת עברית.

סקר שנערך לקראת כנס החדשנות הטכנולוגית של INNOVEX 2017, אשר יתקיים ב-8.2.2017 במרכז הכנסים  AVENUE בקרית שדה התעופה. כנס זה, יעסוק במגוון סוגיות בנושא בחדשנות הטכנולוגית, שזהו המשאב העיקרי שבזכותו התפתחה תעשייה עתירת הידע בישראל. עשרות מנהלים ומומחים בתחום החדשנות מכל העולם, ישתתפו בכנס. הכנס השנה, יוקדש לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל, שתרם רבות, לקידום החדשנות הטכנולוגית בישראל.

"למרות כל תחזית המומחים, גם כאשר בשנים האחרונות אנו מוצאים יותר דוגמאות שבהן הטכנולוגיה החליפה את עבודת האדם, שמחתי לגלות, כי רוב הציבור, אינו רואה בטכנולוגיה כגורם מאיים או אויב של כוח העבודה האנושי של מקורות הפרנסה בעתיד" כך אמר שלמה גרדמן, יו"ר מנכ"לי ההי טק בישראל ויושב ראש משותף של כנס INNOVEX 2017.

" ניתן למצוא כי פעמים רבות, מכנים את ישראל אומת החדשנות וזאת, בזכות הטכנולוגיות החדשניות שפותחו בארץ. אני אף שמח לגלות כי גם סקר זה, מראה שאנו אומה שאינה פוחדת מהחדשנות הטכנולוגית וכי רוב ניכר של אזרחי ישראל, בטוח בכושר ההסתגלות שלו לטכנולוגיות חדשות ומציאה של מקורות תעסוקה חדשים, גם כשחלק מהמטלות היום יומיות, יבוצע ע"י רובוטים, שיכללו עבודות תחזוקת וניקיון הבית, וכן, נהיגה ברכב. "ני דווקא חושש שעובד השירותים כמו בענף הנסיעות והתיירות, רואי חשבון ועורכי דין, עשויים להיפגע דווקא מהטכנולוגיות החדשות, היות והביקוש למתכנתים או מהנדסים מוכשרים רק הולך וגובר" אמר גרדמן.

תגיות: